Dersin Adı | Modern Toplumda İş ve Meslekler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, iş ve mesleklerin sanayileşme öncesi ve sonrası gelişim ve değişim sürecini; etkisini gittikçe arttıran kentleşme, teknoloji ve küreselleşmeyle birlikte modern toplumda iş ve meslekleri belirleyen ve biçimlendiren temel güç ve etmenleri ekonomik ve toplumsal yönleriyle ele almaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, iş ve mesleklerin sanayileşme öncesi ve sonrası gelişim ve değişim sürecini; etkisini gittikçe arttıran kentleşme, teknoloji ve kürselleşmeyle birlikte modern toplumda iş ve meeslekleri belirleyen ve biçimlendiren temel güç ve etmenleri ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction, what is work? | Keith Grint, The sociology of Work, USA, 1992, pp.6-43 |
2 | Meaning of Work, paid work in industrial setting and division of labour | Keith Grint, The sociology of Work, USA, 1992, pp.45-84 |
3 | Fordism, Post Fordism and Mcdonaldizitation | John Allen (ed.), Political and Economic Forms of Modernity, London, 1992, pp.230-268. Stuart Hall (ed.), Modernity and its Future, Cambridge, 1992, pp.169-214. George Ritzer, the Mcdonaldizition thesis, SAGE publication, 1998,pp. 59-117. |
4 | The meaning of work in the new economy | Chris Baldry (ed. all), The Meaning of Work in the New Economy, Basingstoke, 2007, pp. 1-27. Paul Edwards and Judy Wajcman, the politics of working life, New York, 2005, pp. 19-41. |
5 | Migrants and international division of Labour I: The world labour market a history of migration | Lydia Potts, The world labour market, New Jersey, 1990, pp 38-59, 64-100 |
6 | Migrants and international division of labour II: migrant labour in Europe | John Berger and Jean Mohr, A Seventh Man, Great Britain, 1975, pp. 11-238. Robin Cohen, The New Helots, England, 1988, pp. 111-144. |
7 | Midterm | |
8 | Globalisation, deregulation and work in a globalised industry: the case of maritime industry | Erol Kahveci and Theo Nichols, The Other Car Workers, Basingstoke, 2006, pp. 15-42. |
9 | Safety or profit:industrial injuries and accidents at work | The Condition of Mine Labour in Turkey, 1942-90, Theo Nichols and Erol Kahveci, Middle Eastern Studies, London, Vol.31, No.2, April 1995, pp.197-228. |
10 | Work, Employment and the family | Rosemary Crompton, Employment and the Family,Cambridge, 2006, pp.1-31. |
11 | Life on the job: Employment and Unemployment | Linda A. Mooney (ed. all), Understanding Social Problems, Wadsworth, 2013, pp. 198-232. |
12 | Student Presentations | |
13 | Student Presentations | |
14 | Student Presentations | |
15 | Review of the course | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gale Miller, It is a Living: Work in Modern Society, 1981 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 37 | |
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | X | ||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | X | ||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | |||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest